maanantai 16. marraskuuta 2015

Syyslomalla Tallinnassa

Kun oma vene oli saatu nostettua ansaitulle talvilevolle, otimme ison laivan alle ja lähdimme syyslomalla Tallinnaan. Lähdimme torstaina ja tulimme vasta sunnuntaina myöhään illalla takaisin. Sää suosi meitä, sillä päivät olivat lämpimiä, tuulettomia ja mikä parasta, aurinko paistoi.

Yövyimme Hotelli Euroopassa ja tässä olivat maisemat hotellin ikkunasta. Oli mukavaa katsella tuttua vierasvenesatamaa, jossa ollaan oltu omalla veneellä monet kerrat.

Kun olimme saaneet hotellihuoneen ja jätettyä tavarat sinne, lähdimme käymään kaupungilla. Olipa mukavaa taas olla pitkästä aikaa Tallinnassa! Kävimme kaikki ensin hieman kaunistautumassa kampajalla. Sen jälkeen nautittiin vähän välipalaa.

Lähellä hotellia oli ihana sisustusliike. Siellä oli vaikka mitä kivaa. Ihastuin heti näihin majakkamukeihin!

Olen aina tiennyt, että raha ei ole kaikkea. Siksi lompakostani löytyykin useampi luottokortti ja yleensä ei käteistä lainkaan =D.

Heijastuksia ja tunnelmakuvia kaupungilta.

Pitelin itseäni kameran kanssa vanhassa kaupungissa, sillä siellä on tullut kuvattua niin monesti samat talot ja kulmaukset. Olin päättänyt, että tällä reissulla kuvaan enemmän uusia juttuja.

Kierroksemme aikana alkoi aurinko laskea ja maalasi taivalle pastellin sävyjä.

Kipparilla sattui olemaan syysloman aikaan syntymäpäivä, joten menimme syömään ravintola Noaan. Paikka sijaitsee jonkin verran keskustan ulkopuolella merenrannalla, joten otimme taksin ja ajoimme paikalle.

Taksin valitseminen onkin melkoista taidetta Tallinnassa. Hinnat vaihtelevat melkoisesti. Ennen kaikkea kannattaa katsoa taksa etukäteen, paljonko kyyti maksaa / kilometri. Aloitusmaksu oli 2,50 - 3,60 euron välillä. Hinta kilometritä oli edullisimmillaan 50 senttiä ja kalleimmillaan neljä euroa / kilometri! Todella huima hintaero. Suomessa on niin mukavaa, kun ei tarvitse miettiä, mihin kyytiin istuu. Se on aina saman hintaista, joka kerta yhtä kallista =D.

Ennen ravintolaan sisälle menoa ihastelimme jonkin aikaa pimentyvää iltaa ja kaupungin siluettia. Tälle reissulle oli Kippari ottanut selvää muutamista uusista tutustumisen arvoisista paikoista. Niistä lisää seuraavissa postauksissa.

1. Hienoja tunnelmakuvia! Juuri äsken tytär ehdotti, että eikö olisi jo aika meidän perinteeksi muodostuneelle Tallinnan reissulle. Olemme parinkymmenen vuoden ajan käyneet Tallinnassa yhdessä juuri ennen joulua. Olen käynyt tuolla Noaassa syömässä. Ihana paikka! Minä olisin tullut sekopäiseksi noiden purkkien takia. Peltipurkit on niin ihania.

1. Kiitokset Marle. Seota meinasin minäkin, koko kauppa oli täynnä kaikka ihanaa. Ja siellä oli tosi paljon vielä kaikkea ihanaa merellistä =D.

2. Belas fotografias gostei de ver.
    Um abraço e boa semana.

3. Upeita kuvia Tallinnasta, varsinkin noi auringonlasku kuvat.

4. Mukavaa oli lukea juttua Tallinnasta kun en ole käynyt. Ihanat kuvat! En ole juuri ehtinyt muita postauksiasi lukea. Ne ovat niin erilaisia. Hassua, veneeltä veneelle. :D Siihen merillä olemiseen ei taida kyllästyä koskaan.

1. Kiitos Pelaguu =). Merellä oloon ei ainakaan meidän venekunta kyllästy varmaan koskaan, niin ihanaa se on =D.

5. Hienot kuvat. Ja heti kiinnitti huomiota tuohon heijastukseen (uusi aluevaltauksesi ?)
    Ja pyörä kans on kiva. Nämä näistä detskuista, sillä kaikki on kaunista.

1. Kiitos Orvokki =). Ajattelin sinua kun otin tuon kuvan tuosta heijastuksesta =D.

6. Upeita bongauksia, majakkamukit olisivat myös minun suosikkeja (yllätysyllätys). :)

1. Kiitos Pasi =). Kaupassa oli kaikkea ihanaa myytävänä =D.