lauantai 18. huhtikuuta 2015

Lazy days on the beach

Jos edellisten postausten perusteella on tullut sellainen kuva, että säntäilimme koko lomamme ajan paikasta toiseen, niin ehei, ei pidä paikkaansa =D. Loma on lomaa ja silloin pitää myös levätä. Ja mikäpä levolle olisi ihanampi paikka kuin ranta. Olla auringossa, kuunnella meren pauhua raittiissa ilmassa. Rantapäiviä pidettiin tasaiseen tahtiin. Välillä oli ihon annettava levätä auringonotosta, silloin oli hyvä retkeillä ympäristössä.

Ja rantaa Koh Lantalla riittääkin ihan yllin kyllin. Saaren koko läntinen puoli oli melkein yhtä hiekkarantaa. Pieni poukama välillä rikkoi rannan ja sen jälkeen se jatkui taas.

Meidän oma hotelli oli myös merenrannalla. Vaikka rantaa oppaassa moitittiinkin, se oli meidän mielestä yksi parhaimmista. Hotellin rannalla oli valmiina rantatuoleja ja aurinkovarjoja. Se, mikä oli myös hyvin kätevää oli, että tavaroita ei tarvinnut raijata pitkään ja jos jotian unohui, pystyi tavaran hakemaan nopeasti hotellihuoneesta. Lisäksi lähellä oli suihku. Monesti kävinkin vain sen alla viilentymässä, sillä sieltä tuli kylmempää vettä kuin mitä merivesi oli =D.

Eikä oman hotellin rannan maisematkaan olleet minusta olenkaan huonot =).

Se, mikä oli muuttunut 12 vuoden aikana (kipparin ja minun edellisestä Thaimaan matkasta) oli, että rannoilla ei ollut enään kaupustelijoita eikä rantatuolien vuokraajia. Thaimana viranomaiset olivat tämän toiminnan kieltäneet. Kyseiset myyjät kun välillä "unohtivat" maksaa verot valtiolle =D. Eli jos meni rannalle, tuli ottaa mukaan oma alusta.

Sen sijaan rantojen lähistöllä oli toinen toistaan mukavampia ravintoloita, joilla oli muutamia omia rantatuoleja asiakkaille. Teimme yhtenä päivänä niin, että menimme aamulla Relax beachille ja otimme aurinkoa. Takana olevaan ravintolaan avasimme "piikin" (paperi oli oikeasti sellaisessa naulassa) ja tilasimme sieltä juotavaa. Päivällä kävimme välillä samassa paikassa syömässä ja maksoimme lasku kun lähdimme takaisin hotellille.

Itse otan rannalla aurinkoa mielummin rantatuolissa kuin jollain alustalla suoraan hiekalla. Nimittäin sitä hiekkaa on hetken päästä ihan joka paikassa, niin hienoa hiekka Thaimaassa on. Ja vallankin kameran kanssa se on minulle ihan painajainen. Joka ilta muistin putsailla kuvauskalustoani, sillä hiekkaa pöllysi myös tuulen mukana muullakin.

Ihan kyllä mieli palaa niihin leppoisiin tunnelmiin jälleen. Vai mitä mieltä olette? Olisiko näissä maisemissa mukava rentoutua? Vilu ei ainakaan pääse yllättämään =D.

Rannalla oli tietty upein aurongonlasku. Menimme eräänä iltana näköalapaikalle sitä varta vasten katsomaan. Aurinko laski tosi nopesti. Näytti siltä kuin se olisi uponnut mereen =D.

Sinne aurinko laski. Sen jälkeen alkoivat hiljalleen näkyä kalastajien valot veneistä taivaanrannassa.

Illalla auringonlaskun jälkeen oli rannalla erilainen tunnelma. Kauniita valoja näkyy kaikkialla ja siellä pääsi ihailemaan vaikkapa tulishowta. Tässä muutama näyte pitkillä valoituksella kuvattua showta =D.

Tämä näyttää siltä, kuin mies olisi tulipallon sisällä =D. Hieno show ja upea musiikin säestämä tunnelma.

Rentoa viikonloppua teille kaikille!

1. Kyllä oli taas niin herkullisen värikylläisiä kuvia tropiikista, että jos en olisi juuri ollut reissussa ja nyt purjehduskuumeessa, niin iskisi varmasti matkakuume. ihana aurinkoinen postaus taas - kiitos Katinka!

1. Kiitos itsellesi Merenneito! Onneksi saamme pian auringon lämmön myös tänne Suomeen =).

2. Kyllähän tuolla loikoilisi. Kaikki kuvat on puhuttelevan ihania, kertovat teidän loman laiskasta puolesta.
    Mutta ne rantatuolit, niissä on jotain kivaa.

1. Kiitos Orvokki! Itsekin pidin juuri noista rantatuoleista. Minusta on todella paljon mukavampaa löhöillä rantatuolilla kuin hiekassa =).

3. ah mikä aurinko, oikein paistaa tänne asti. Kesää odotellessa. <3

1. Sitä odotetaan täälläkin, vaan hieman pitää meitä kevät pinteessä. Ei meinaa ilmat lämmetä sitten millään =D.

4. What a great holiday this must have been. Your photos are fabulous!

1. Oh thanks a lot Denisein =). Holiday was wonderful.

5. Katy que maravillosas fotos has captado con tu máquina

Nací en una isla y me trae muchos recuerdos..esa puesta de sol..las playas limpias,,las barquitas de los pescadores a la orilla,,las cuerdas,,Bello y hermoso todo..Gracias por copartir
    Con cariño Victoria

1. Oh thanks a lot Victoria for your lovely words =).

6. Heti tuli kova ikävä semmosta lazy rantalomaa! :) Ihanat kuvat!

1. Heh, täälläkin jo ikävöidään vaikka vasta kuukais sitten tulimme takaisin =D.

7. Ajattelinkin jo, että oletko ehtinyt kuvaamisen lomassa lekottelemaan rannalla, vastaus tuli. :) Hiljaisen näköisiä rantoja, ei tainut olla mikään turistirysä? Tuonne omaan rauhaan jopa minä voisin maltaa jäädä löhöilemään.

1. Rannnat olivat suorastaan autioita. Alkoi olla sesongin viimeiset viikot käsillä. Lisäksi rantojan on todella rauhoittanut se, ettei sillä vuokrata enään tuolia. Moni jää ottamaan aurinkoa hotellille. Tykkäsin kanssa kovasti kun oli noin rauhallista.

8. Kyllä kelpaisi mullekin ;) Hienot ja värikylläiset lomakuvat.

9. Voi miten mielettömän kaunista ja upeita kuvia matkaltasi ♥
    Hienoa!
    Voisin vähän makailla rannalla mutta tuo luonto ja kaikki houkuttelis minuakin koettaa kuvata :)
    Hyvää sunnuntaita ♥

1. Kiitokset Seijastina =). Samoin täällä, mukavaa on välillä rentoutua, mutta kyllä haluan nähdä aina ympäristöä ja varsinkin luontoa, kun pääse noin erilaiseen ympäristöön.Ihanaa sunnuntaita myös sinulle!

10. Voi hyvänen aika näitä sinun upeita kuviasi!!
    Ihanan rauhalliset nuo rannat. Tuollaisilla meikäläinenkin viihtyisi vaikka pidempäänkin :)
    Todella upea myös se teidän tekemä jokireissu ja ne apinat olivat ♥
    Kiitos tästä värikylläisestä postauksesta ja mukavaa sunnuntaita! :)

1. Kiitokset Ansku itsellesi! Onneksi meillä on kohta täällä Suomessakin yhtä värikylläistä kun kesä vihdoin saapuu =).

11. Impresionante!
    Necesito hacer un viaje!!!