maanantai 1. elokuuta 2016

Hanko

Mukavan juhannuksen jälkeen jatkoimme sunnuntaina matkaa. Kipparilla oli tarkoitus ajaa hieman pidemmälle, mutta ukkosrintama oli nousemassa. Ukkonen voi merellä kohdalle osuessa nostaa melkoisia aaltoja, joten päätimme jäädä Hankoon. Ajoimme kilpaa pilvien kanssa kohti Hangon vierasvenesatamaa.  Hanko on upea merellinen kesäkaupunki. Olemme olleet Hangon satamassa aikaisemminkin, joten paikka oli meille entuudestaan tuttu. Olen esitellyt sataman blogissani aikaisemmin täällä.

Kesälomasesonki oli vasta alussa, joten satamassa oli hyvin tilaa. Ukkosrintama meni onneksi hieman kauempana menojaan, joten saimme vain pienen sateen, jonka loputtua lähdimme syömään.

Aina kun menen Hankoon, on minun pakko saada Piraten pizzaa. Tämä on yksi ehdottomasti parhaista pizzoista ikinä. Olen esitellyt paikan jo aikaisemmin blogissani täällä. Pizza paistetaan aidossa kiviuunissa ja sen kyllä maussa huomaa.

Ruokailun jälkeen kävelimme kaupungilla. Koska oli sunnuntai, olivat useimmat kaupat kiinni. Ruokakaupassa pääsimme onneksi kuitenkin käymään, sillä jääkaappi oli vailla täydennystä.

Illan mittaan pilvet väistyivät ja aurinko pilkisteli. Hangossa on upeat hiekkarannat. Itse pidän ehkä vielä enemmän näistä kallioista, jotka löytyvät ihan läheltä vierasvenesatamaa. Olen ollut aina sellainen "kivi-ihminen" =D.

Kiertelimme kallioita kauniissa kesäillassa ja katselimme merelle.

Hangon puuvillat ovat niin kauniita, että niitä pitää päästä ihailemaan aina kun vaan tulee Hankoon. Hankoa on pidetty pitkään kylpyläkaupunkina, vaikka sellaista ei ole siellä ollut enää vuosikausiin. Vaan tilanne on parantumassa, sillä rantaan on rakenteilla kylpylä. Siellä pitää käydä sitten seuraavalla kerralla.

Meidän oli tarkoitus jatkaa matkaa heti seuraavana päivänä, vaan aamulla kun heräsimme, oli joka puolella todella sankka sumu. Tässä oli jälleen yksi esimerkki siitä, miksi veneilijä ei voi tehdä tarkkaa etenemissuunnitelmaan. Luonto laittaa vain välillä odottamaan. Sumua riitti koko päiväksi ja vasta iltapäivällä se suostui väistymään. Niinpä vietimme Hangossa toisenkin päivän.

Sumuisen päivän iltana kävimme syömässä Hangon makaronitehtaalla. Olen esitellyt paikan aikaisemmin blogissani täällä. Paikan tattipastaa ei pysty vastustamaan, niin hyvää se on. Makaroni tehdas mainostaakin, että he haluavat keskittyä yhteen asiaan: "Tekemään Suomen parasta ja tuoreinta luomupastaa." Hyvä uutinen on se, että nyt tätä herkkua saa nyt myös pääkaupunkiseudulta, sillä he ovat avanneet keväällä liikkeen Vantaan Jumboon. Hangon makaronitehtaan sivuilla pääset tutustumaan heidän tarjontaan lisää. Pääset heidän nettisivuille tästä.

Pastan jälkeen pistäydyimme jälkiruoalla Jäägutissa. Jäägurtti oli mainio idea, voit laittaa itse kuppiin haluamasi määrän jäätynyttä jugurttia.

Ja sen jälkeen valitset lisukkeet. Annos punnitaan ja sitten maksamaan. Jäägurtin tarina on alkanut vuodesta 2014. Voi lukea lisää tästä mainiosta tuotteesta täältä.

Illan päätteeksi kävin ihastelemassa satamassa sijaitsevia putiikkeja. Niistä veneilijä ja merihenkinen sisustaja löytää vaikka mitä ihanaa. Hulluksi näissä tahtoo tulla =D.

Ihan vähän joutui tässä vaiheessa vielä itseään nipistelemään ja muistuttelemaan, että se on oikeasti loma alkanut! Ja että se loma kestäisi vielä pitkään. Tässä vaiheessa lomaa sitä odotti jännityksellä, että missä kaikkialla sitä ennätetäänkään käymään. Tämä postauksen kuva on muuten otettu kaikki uudella Canon EOS M10 minijärjestelmäkamerallani.

1. Hyvää normi "Canon-tyylistä" jälkeä M10:llä, ei häviä yhtään peilillisille Canoneille. Huippuhyvän näköinen pizza, pakko päästä Hankoon pizzalle!

1. Itsekkin olin ihan iloisesti yllätynyt miten kivaa jälkeä tuolla minijärkkärillä sai. Pitää vain hankkia siihen pari kakkulaa lisää =D. Suosittelen tuota Hangon Pizzaa todella =D.

2. Párekin Palvelijatar01 elokuuta, 2016 08:34

Hanko! Todella ihana kaupunki, kuten Naantalikin... ja useimmat merenrantakaupungit.
    Hyvin toimii uusi Canon EOS M10, mutta sinähän otat täydellisen hyviä kuvia vaikka tikkuaskilla.

1. Hih... tikkuskilla... sitä voisikin kokeilla =D =D. Merentakaupungit on kaikki ihania, varsinkin kesällä =D.

3. Ihana Hanko! Mä kuolaan joka kerta noita kauniita huviloita siellä käydessäni. :)

1. Hanko on ihana. Minä myös aina unelmoin, että millaistahan sellaisessa olisi oikein asua... =D.

4. Upeat kalliot! Huvilat ovat ihania. Mukavaa viikkoa sinulle!

1. Kiitos Gunilla ja ihanaa viikkoa myös sinulle!

5. Hanko on kyllä ihana kesäsaupunki! Pitääkin muistaa tuo pizzapaikka, kun seuravan kerran Hankoon ajelemme!
    Hieonot kuvat!!

1. Kiitos Sirpa. Pirate löytyy rannata niistä punaisista makasiineistä =D.

6. Piratessakin kyykkää sesonkiaikaan..meille lapsiperheelle kylmästi valehdeltiin että puoli tuntia menee.. ja tunti meni ja pizzat haaleita. Jäätelöjen verta tulivat vastaan, pisteet siitä.

1. Auts, tunti on kyllä todella liian pitkä aika. Me oltiin onneksi paikalla hieman sesongin ulkopuolella. Sesonkina pitäisi yritäjän panostaa hieman lisähenkilökuntaa, että homma pelaisi. Pettyneeseen asiakaskokemukseen kun tarvitaan parikin onnistunutta, ennenkuin asia on taas kohdillaan =).

7. Makaronitehdas oli kyllä ihana! Käytiin siinä rannalla yhdessä toisessakin ravintolassa, jossa odotettiin ruokaa melkein kaksi tuntia - se oli kyllä täysi floppi. Tuo jugurttijäätelö oli kyllä hyvää <3

1. Auts, kaksi tuntia, minulla olisi palanut käämi todella! Ei kukaan jaksa odottaa ruokaa kahta tuntia, siinähän pitää ennakoida nälkä =D. Makaronitehda on tosi kiva, tykkään kovasti myös heidän sisustuksesta.

8. Vastaukset
    1. Kiitos, näin jo loman mennessä ohi voin todeta, että se oli vallan erinomainen. Puran nyt lomafiiliksiä blogiin =).